Gmina Polska Cerekiew

Biuletyn Informacji Publicznej

Informacje ogólne

Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego określa, w jaki sposób winny być załatwiane sprawy:

  • Organy administracji publicznej obowiązane są załatwiać sprawy bez zbędnej zwłoki.
  • Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
  • Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
  • Zgodnie z art. 36 kpa o każdym przypadku nie załatwienia sprawy w terminie określonym w art. 35 organ administracji publicznej obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
  • W przypadku nie załatwienia sprawy w terminach, o których mowa wyżej, stronie służy zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia.


Sprawy przyjmuje się zgodnie z art. 63 kpa w formie podań lub na odrębnych formularzach, które mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej a także ustnie do protokołu. Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych. Podanie wniesione pisemnie albo ustnie do protokołu powinno być podpisane przez wnoszacego, a protokół ponadto przez pracownika, który go sporządza.

Gdy podanie wnosi osoba, która nie może lub nie umie złożyć podpisu, podanie lub protokół podpisuje za nią inna osoba przez nią upoważniona, czyniąc o tym wzmiankę obok podpisu.

Organ administracji publicznej obowiazany jest potwierdzić wniesienie podania jeżeli wnoszący je tego zażąda.

Jeżeli w podaniu nie wskazano adresu wnoszącego i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych podanie pozostawia się bez rozpoznania. Jeżeli podanie nie czyni zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach prawa wzywa się wnoszącego do usunięcia braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.

Sprawy załatwiane są według kolejności zgłoszeń do urzędu. Są ewidencjonowane w spisach albo rejestrach spraw.
Inspektor do spraw organizacyjnych prowadzi rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do urzędu.

 

Podmiot udostępniający: Wójt Gminy
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: Urszula Golisz
Data wytworzenia: 2004-02-19
Metryczka
  • opublikowano:
    31-07-2009 13:02
    przez: Piotr Kanzy
  • zmodyfikowano:
    07-10-2009 11:56
    przez: Piotr Kanzy
Dane jednostki:

Gmina Polska Cerekiew
47-260 Polska Cerekiew
ul. Raciborska 4
NIP: 7492056546

Dane kontaktowe:

tel.: 77 480 14 60
fax: 77 480 14 89
e-mail: ug@polskacerekiew.pl
strona www: polskacerekiew.pl

Nasza strona używa plików cookies. Przeczytaj politykę prywatności
×